CookieWet

POPS & BANGS

Stage 1/2/3 | Alle merken | 3 Jaar garantie! | v.a. 225€

Wat zijn Pops & Bangs

Wanneer je accelereert, produceert je uitlaat prachtige brullende geluiden die we allemaal gewend zijn. Wanneer u echter het gaspedaal los laat, verdwijnt deze geluid samen met de boost en snelheid. Een Pops & bangs tune maakt Deceleratie nog leuker dan Acceleratie. Terwijl je je voet van het gaspedaal tilt, begint je uitlaat te knallen, knetteren en te borrelen, wat dus veel karakter toevoegt aan het geluid van uw auto. Na het toepassen van de Pops & Bangs ervaart u bij het schakelen geen geluidsverlies meer. Elke shift word gemarkeerd met een luide knal of brul uit de uitlaat! Naast het mooiere geluid brengt Pops & Bangs ook een andere voordeel met zich mee. Het vermindert namelijk de Turbolag bij het loslaten en weer intrappen van uw gaspedaal.

Risico’s

Zoals u hieronder zult lezen, kan Pops & Bangs echter problemen veroorzaken voor uw motor en uitlaatsysteem, dus u moet zich wel bewust zijn van de risico’s en ervoor zorgen dat u binnen de veilige normen blijft. Natuurlijk zijn wij hier om U te helpen!

HOE WE POPS & BANGS TOEPASSEN

Er zijn twee dingen die we moeten doen om Pops & Bangs te creëren. Allereerst moeten we de motorsoftware in uw ECU wijzigen, zodat deze niet onmiddellijk brandstof afsnijdt nadat u uw voet van het gaspedaal hebt getild. Dit betekent dat er wat brandstof wordt ingespoten, zelfs wanneer u niet op het pedaal trapt. Ten tweede vertragen we ook het ontstekingsmoment. Deze verandering zorgt ervoor dat het vlam zich later verspreidt dan normaal, wat betekent dat een deel van de verbranding plaatsvindt terwijl de uitlaatklep opent en dat de cilinder niet langer de enige locatie is waar het vlam zich verspreidt. Velen van jullie zullen weten hoe belangrijk timing is voor de veiligheid en prestaties van uw motor. Als het ontstekingsmoment de hele tijd werd vertraagd, zou dit erg nadelig uitpakken voor de performance. Daarom is deze vertraging geprogrammeerd om alleen plaats te vinden wanneer u uw voet van het gaspedaal haalt. Op deze manier creëren we Pops & Bangs, maar ook de performance van uw auto gaat er stukken op vooruit hierdoor. Voor auto’s met Turbo’s zorgt dit ervoor dat u minder Turbo lag heeft. Deze effect komt voort uit het feit dat brandstof niet wordt afgesneden na het loslaten van de gaspedaal. En dat het vlam zich op een later moment verspreidt. Het resultaat is dat er, zelfs na het loslaten van het gaspedaal, nog steeds druk word geleverd naar de Turbo. Deze druk zorgt ervoor dat de Turbo blijft draaien. En zodra u het gaspedaal weer indrukt, niet de al te bekende en gehate Turbo-lag ervaart, omdat de Turbo nooit stopte met draaien. Hierdoor kan de Turbo onmiddellijk de boost weer leveren zodra u de gaspedaal weer ingedrukt. Dit is de reden waarom Pops & Bangs ook anti-lag-system (ALS) wordt genoemd het verkleind de Turbogat en verbetert dus de respons en prestaties. Bovendien werken de Pops & Bangs ook wanneer de wagen stilstaat.

IS EEN TURBO NODIG VOOR POP & BANG-TUNING?

Een Turbo is geen vereiste voor Pops & Bangs, omdat de belangrijkste factoren de vertragingen/ontsteking en brandstofinspuiting zijn. Het enige verschil tussen auto’s met en zonder Turbo is dat de auto’s met Turbo profiteren van de anti-lag-functie.

ZIJN POPS & BANGS VEILIG?

Als het goed wordt gedaan, onder controle wordt gehouden, goed wordt getest en niet te extreem word gedaan, is het volkomen veilig. Veel fabrikanten bieden zelfs Pops & Bangs aan als stockfunctie voor hun auto’s. Deze omvatten enkele van de beroemdste fabrikanten zoals Mercedes-Benz (vooral voor AMG-auto’s), BMW en VW en andere VAG-modellen. Dus ja, Pops & Bangs, als het goed wordt toegepast, is volkomen veilig. Anders zouden ze hun plaats in reguliere productiewagens nauwelijks/nooit vinden.

POP & BANG MOGELIJKHEDEN

De meeste mensen die op zoek zijn naar Custom Pops & Bangs remap, hebben een intensiever geluid nodig. Te ver gaan met de aanpassingen kan zeer schadelijk zijn voor de kleppen, uitlaat en zelfs turbo. Veel standaardonderdelen zijn niet ontworpen om extreme temperaturen en drukken te weerstaan ​​die onvermijdelijk worden gecreëerd bij de meest agressieve varianten van de Pops & Bangs tune’s. Om onze klanten zekerheid/betrouwbaarheid te bieden i.c.m. de Pops & Bangs, hebben we drie stages voor de Pops & Bangs tune’s.

Stage 1 Pops & Bangs

Biedt gematigde Pops & Bangs. Als we ‘gematigd’ zeggen, is het belangrijk om erbij te vermelden dat ze zeker niet niks zijn. Ze zijn meer dan voldoende om een ​​lach op het gezicht van de meeste klanten te brengen en stage 1 Pops & Bangs heeft ook andere voordelen. Voor Stage 1 hebt u bijvoorbeeld geen aftermarket-onderdelen of andere hardwarewijzigingen nodig. De Stage 1 Pops & Bangs zijn dus ontworpen om toch het gave geluid te creëren maar in mildere vorm, met oog op de veiligheid van alle onderdelen, inclusief de meest kwetsbare zoals de katalysator.

Sommige mensen willen echter iets extremer en voor hen bieden we Stage 2 Pops & Bangs. Stage 2 Pops & Bangs vereist een aantal upgrades die ons helpen je Pops & Bangs beter af te stemmen aan uw wensen. De vereisten voor Stage 2 omvatten een sport kat/downpipe en/of een sportuitlaat. De standaardonderdelen zijn helaas niet in staat om deze druk/warmte te verwerken. Dus raden wij alle klanten die deze optie kiezen, aan de nodige aanpassingen te verrichten alvorens deze tune word toegepast! Wij kunnen dit natuurlijk ook voor u doen!

KUNNEN POPS & BANGS UW MOTOR BESCHADIGEN?

Er zijn twee manieren waarop Pops & Bangs de motor zou kunnen beschadigen. De eerste wordt in deze tekst al genoemd in het deel over Stage 2 Pops & Bangs. In dit geval kan de schade ontstaan ​​wanneer ploffen en knallen te extreem zijn. Goed opgeleide en ervaren tuner’s kunnen u echter helpen deze grens niet te overschrijden. De tweede manier waarop er schade kan ontstaan, ongeacht het niveau van de Pops, is het laten tunen door bedrijven die niet over de nodige kennis, ervaring of apparatuur beschikken. Houd er rekening mee dat u de werking van uw motor wijzigt en veel meer druk/stress op sommige onderdelen toepast. Een slechte afstelling kan werken, maar zal op de langere termijn schadelijk zijn, zelfs als u kiest voor de zachtere varianten van de Pops & Bangs.